Nie od dzisiaj wiadomo, że producenci odzieży i kosmetyków "upiększają" swoje modelki, by zachęcić do kupna towaru swoje klientki - zwłaszcza te młode, które są podatne na pęd ku nieistniejącemu ideałowi. Zazwyczaj retusz i tzw. "wyszczuplanie" dotyczą bielizny i sukienek, a w przypadku reklam kosmetyków - wygładzania twarzy i powiększania ust. Tym razem wpadka, którą zaliczył jeden ze sklepów internetowych dotyczy... skarpetek.
Do sieci wyciekło zdjęcie pochodzące z witryny Net-a-porter, na którym widzimy modelkię z instrukcjami, w których miejscach ją "wyszczuplić". Co ciekawe, dziewczyna reklamuje skarpetki warte około 170 złotych.
Strzałki, które widzimy na zdjęciu, skierowane na ręce i nadgarstki modelki opatrzone są napisem "wyszczuplić", będącym wskazówką dla grafików.
Dodajemy zdjęcia, które przedstawiają dokładnie taką odzież, jaką później otrzymują i jakiej oczekują klienci – tłumaczy rzecznik marki. Ten obraz został przesłany na naszą stronę omyłkowo, a noty odnoszą się wyłącznie do produktu.
Czy naprawdę retuszu wymagają również zdjęcia reklamujące skarpetki?