Trwa ładowanie...
Przejdź na

Reserved przeprasza za kampanię z blogerką szukającą "Votka z Polski": "NADUŻYLIŚMY ZAUFANIA"

111
Podziel się:

"Uroda Polek jest wizytówką naszego kraju. My wierzymy, że również męska część naszego społeczeństwa zasługuje na to, by czuć się i wyglądać dobrze " – przekonują przedstawiciele firmy.

Reserved przeprasza za kampanię z blogerką szukającą "Votka z Polski": "NADUŻYLIŚMY ZAUFANIA"

Niedawno głośno zrobiło się o kontrowersyjnej kampanii marki Reserved, w której reklamowano koszule o wojskowym kroju. Choć stylizowane były na ubrania noszone w armii brytyjskiej, bardzo mocno skojarzyły się klientom z mundurkami z Hitlerjugend. A biorąc pod uwagę ogoloną na łyso głowę modela, pojawiło się skojarzenie, z którym nie da się w Polsce niczego promować. Właściciel marki odzieżowej, firma LPP, przeprosiła klientów i wycofała reklamę oraz linię koszul.

To jednak nie koniec niezamierzonych przez firmę kontrowersji wokół Reserved. Niedawno okazało się, że głośna akcja internetowa, w której amerykańska blogerka Dee Dee szuka spotkanego w Polsce chłopaka, "Votka z Polski", także jest kampanią reklamującą ubrania. Historia, która urzekła i poruszyła polskich internautów okazała się być wyreżyserowana. Zobacz: Nowy hit sieci: Amerykanka szuka na YouTubie Polaka, w którym się zakochała!

Klienci nie docenili tego, że zmyślona historia Dee Dee to część większej kampanii. Zaangażowali się w jej historię myśląc, że jest prawdziwa i poczuli się zwyczajnie oszukani. Mimo negatywnych opinii ekspertów od marketingu, że firma posunęła się za daleko w grze na emocjach i naginaniu medialnej prawdy, jej eksperci bronili projektu twierdząc, że spełnił swój cel i o marce jest głośno.

Miesiąc później refleksje są jednak nieco odmienne. Dyrektorka marketingu Reserved, Agnieszka Łobuszewska, w wywiadzie dla Wirtualnych Mediów przyznała, że zasięg reklamy z Dee Dee był większy niż planowano, ale wzbudził powszechną negatywną reakcję.

Zasięg akcji przerósł nasze oczekiwania. Nadużyliśmy zaufania dużej grupy internautów. To jest dla nas wszystkich wniosek na przyszłość, jak bardzo ostrożnie trzeba dobierać treści do publikacji w sieci, mając świadomość tego, jak duży jest poziom zaufania Polaków do treści publikowanych w internecie - zapewnia. Zbyt lekko potraktowaliśmy mechanizm, w którym zaangażowaliśmy tak bardzo emocje internautów. Nigdy nie chcieliśmy, aby ktokolwiek z odbiorców tej kampanii poczuł się oszukany. Przykro nam, że tak się stało, i wszystkie te osoby bardzo przepraszamy.

Uroda Polek jest wizytówką naszego kraju. My wierzymy, że również męska część naszego społeczeństwa zasługuje na to, by czuć się i wyglądać dobrze - dodała. Temu przede wszystkim miały służyć nasze działania. Kilka dni temu pokazaliśmy w sieci autentyczną historię Tomka - trenera personalnego z Warszawy, w planach mamy kolejne działania w tym kierunku.

Dee Dee zniknęła jednak z materiałów promocyjnych firmy, a fani nie doczekają się happy endu jej romantycznej historii.

Zobacz także: Kulisy sesji syna Beckhama dla polskiej marki
Zobacz także: Zobacz też:
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(111)
gość
7 lat temu
i co z tego że przeprosili? skaza zostanie. Nikomu już nie ufam, nigdy nie wiadomo co jest reklamą a co prawdziwą akcją w necie. Teraz wszyscy ściemniają . A w ogóle zaczynam bojkot sieciówek. Ciuchy z takich sklepów wytrzymują max 3 prania apotem polyester robi się szmatką. Reserved trzyma jako tako poziom ale całe LPP to jeden wielki lumpex.. Baaa ciuchy z lumpów wytrzymują dłużej i są lepszej jakości niż te całe chińskie badziewia w galeriach handlowych.
Gość
7 lat temu
Brak wyczucia. Robienie sobie Jaj z nas !!!
Gość
7 lat temu
Zyje sobie w malym miasteczku mam eko mieso I Mleko , to jest raj w dzisiejszych czasach :)
gość
7 lat temu
Marketing z d**y!
gość
7 lat temu
to są kampanie? to jawne oszustwa i igranie na emocjach ludzi!
Najnowsze komentarze (111)
gość
7 lat temu
Każdy inny kraj cieszyłby się z promocji, tylko Pl jak zawsze narzeka.
gość
7 lat temu
Gdyby okazało się, że cała akcja nie dotyczy marki reserved tylko jest przygotowaną akcją społecznościową, która sprawdza jak zachowają się Polacy, a jak widać stanęli na wysokości zadania, okazali się bardzo pomocni i zaangażowani w poszukiwania miłości, to wszyscy piali by z zachwytu. W związku z tym sama reklama jest dobrze zaplanowana. Być może właśnie gdyby takie było przesłanie kampanii, że to nie polski chłopak jest fajny, a wszyscy Polacy są wspaniali marka osiągnęła by ogromny sukces, będąc po prostu patronem akcji, jak to często robi ikea, ale i tak gratuluj***ardzo dobrego konceptu i oby następnym razem marka zebrała zasłużone oklaski
gość
7 lat temu
I tak już u nich nic ne kupię. Gratuluję pomysłu specom od reklamy. Powinniście zmienić zawód.
gość
7 lat temu
I ludzie uwierzyli że to nie jest reżyserowane????Ja p...dole, mniej internetu
Gość
7 lat temu
Panom I Panią od marketingu z reserved już dziękuje i zapraszamy na rozmowę do pierwszego lepszego warzywniaka, tam jest wasze miejsce!!! Firmie reserved tez już dziękuje bo więcej nic u nich nie kupię !!!
Jarek z PIS-u
7 lat temu
no ale za karę niech ta malutka z reklamy WYLIŻE MI BUŁY i będziemy kwita !
gość
7 lat temu
reklamy mogą przybierać różne formy, nie tylko te oczywiste, bardzo dobrze, że polskie marki idą o krok dalej i stawiają coraz częściej na niekonwencjonalne, kreatywniejsze rodzaje promocji, mi reklama przypadła do gustu i uważam, że marka powinna dalej nas zaskakiwać, należy tylko wyciągnąć odpowiednie wnioski z tej kampanii aby przy kolejnej już nikt się niczego nie czepiał, chociaż wszystkim się nie dogodzi, nawet allegro po serii świetnych reklam został obsmarowane
gość
7 lat temu
a ja dzięki tej reklamie mogłam poznać fajny band
gość
7 lat temu
przeciez to jest artykul sponsorowany!
gość
7 lat temu
Jakby akcję zrobiła jakaś zagraniczna marka to pewnie wększość ludzi by była zachwycona
gość
7 lat temu
Świat reklamy odzieży widział tak odważne i pokręcone pomysły, że tej kampanii nawet nie można nazwać kontrowersyjną, nie ma co szukać sensacji
gość
7 lat temu
Ktoś jeszcze kupuje to badziewie? Ani to ładne, ani z dobrej jakości tkanin, w porównaniu z innymi sieciówkami -nie warto.
gość
7 lat temu
IDITYZMU CIĄG DALSZY
gość
7 lat temu
W tego rodzaju reklamę zbyt emocjonalne zaangażować się mogą dzieci, ale dorośli nie powinni winić marki, że wkręcili się w miłostkę jakiejś obcej dziewczyny, trochę to infantylne
...
Następna strona