Raz na jakiś czas Miriam Shaded lubi przypominać o sobie w mediach, opowiadając o tym, jak bardzo nienawidzi islamu i jego wyznawców oraz podkreślając przy okazji, że chrześcijanie są najbardziej prześladowaną grupą w Europie. Ostatnio przypomniała o sobie wyrażając w różnych telewizjach swoją opinię na temat uchodźców.
Shaded nie zraziły nawet groźby, które rzekomo miała otrzymywać. Pod koniec ubiegłego roku opublikowała je na Facebooku przekonując, że niejaki Osama może zagrażać jej życiu.
Dzięki swojemu zaangażowaniu w "walkę z islamem" Miriam stała się ulubienicą TVP, dlatego bywa gościem m.in. programów Jana Pospieszalskiego, gdzie tłumaczy, na czym polega zagrożenie płynące z "napływu fal muzułmanów". Ostatnio Shaded dopatrzyła się "zagrożenia" w czymś, co naprawdę trudno nazwać "niebezpiecznym", a mianowicie... etykiecie wody mineralnej. Zdaniem aktywistki popularna woda mineralna Żywiec Zdrój ma nową oprawę graficzną, symbolizującą... islam:
Nie wiem jak wy, ale ja juz nie kupuje... - napisała pod zdjęciem etykiety, na której widnieje księżyc z gwiazdką. Dla mnie symbole mają znaczenie. Jak krzyżyk na piersi, jak obrączka na palcu. Ponadto lepiej dla naszej gospodarki kupować Polskie produkty". Cytując jednego z obserwujących "W ramach sprostowania. Spółka Żywiec Zdrój jest częścią grupą Danone, której główna siedziba znajduje się we Francji, która przechodzi akurat niezwykłą zmianę kulturową i społeczną. Istnieją 2 powody umieszczania symboli Islamu przez Francuski koncern Danone: 1. Francuskie koncerny chcą się przypodobać wyznawcom Allaha 2. Wyznawcy Allaha we firmie Danone stanowią większość, niż zwykli francuscy obywatele z pozostałych wyznań.
Na oficjalnym profilu marki pojawiły się komentarze producentów w tej sprawie:
We wszystkich podejmowanych działaniach nasza firma przyjmuje postawę odpowiedzialną i przestrzega obowiązujących przepisów prawa, w tym praw człowieka. Nie dyskryminujemy, nie wyróżniamy, ani nie promujemy żadnych wybranych postaw, w szczególności dotyczących takich obszarów jak przekonania religijne, płeć, rasa, narodowość, poglądy czy orientacja. Działamy w sposób bezstronny, obiektywny, z poczuciem odpowiedzialności i w zgodzie z przepisami prawa. Podstawowym skojarzeniem symbolu księżyca oraz gwiazd jest noc i właśnie to oddaje warstwa graficzna zakwestionowanego przez Ciebie opakowania. Przykro nam, jeśli Tobie kojarzy się jednoznacznie z religią. Nie było to naszą intencją. Jednocześnie dziękujemy za Twoją uwagę. Wszystkie opinie dotyczące produktów Żywiec Zdrój pozwalają nam doskonalić nasze działania. Tak jak już wspominaliśmy w wiadomości prywatnej, nasze opakowania po zmianie jeszcze silniej podkreślają pochodzenie wody wprost z natury. Mamy nadzieję, że ich nowy wygląd przepadnie Wam do gustu. Pozdrawiamy.
"Na dowód" Shaded opublikowała na Facebooku logo, które wywołało burzę przekonując, że na butelce polskiej wody mineralnej pojawił się symbol islamu.
Producenci wody postanowili wydać oficjalne oświadczenie, w którym tłumaczą powód umieszczenia "kontrowersyjnego" logo, który chyba tylko Miriam Shaded skojarzył się z islamem.
Kompozycja widoczna na etykiecie jednoznacznie pokazuje biwakowanie nocą - znajduje się na niej symbol nomiotu, księżyca i trzech gwiazd oraz napis "Z wodą w plecaku na super biwaku" - czytamy. Z zaskoczeniem przyjęliśmy więc inną interpretację tym bardziej, że jedyną naszą intencją było przypominanie o zdrowym nawodnieniu podczas wakacyjnych aktywności. Żywiec Zdrój nie dyskryminuje, nie wyróżnia, ani nie promuje żadnych wybranych postaw, w szczególności dotyczących takich obszarów jak przekonania religijne, płeć, rasa, narodowość, poglądy czy orientacja.