Trwa ładowanie...
Przejdź na

PGE tłumaczy się z reklamy z wizerunkiem Powstańca: "To członek grupy rekonstrukcyjnej, nie Powstaniec"

79
Podziel się:

"Członkowie grup rekonstrukcyjnych będą również występowali w kolejnych odsłonach kampanii" - zapewnia rzecznik PGE. "Tytani intelektu, taktu i dobrego smaku" - ironizuje dziennikarka "Gazety Wyborczej".

PGE tłumaczy się z reklamy z wizerunkiem Powstańca: "To członek grupy rekonstrukcyjnej, nie Powstaniec"

Obchody kolejnych rocznic Powstania Warszawskiego od kilkudziesięciu lat stanowią jeden z najważniejszych dni w roku dla wielu Polaków. Na pamiątkę historycznego zrywu tysięcy ludzi 1 sierpnia o godzinie 17:00 Polacy zatrzymują się na chwilę, by upamiętnić to wydarzenie.

Obchodom rocznic towarzyszą zazwyczaj liczne wystąpienia, wystawy i koncerty. Pierwszy jednak raz zdarzyło się, by na czas rocznicy któraś z państwowych spółek zdecydowała się na publikację... reklamy nawiązującej Powstania.

Pomysł PGE wywołał lawinę komentarzy w sieci. Internauci, dziennikarze, a nawet specjaliści od reklamy są zażenowani pomysłem na plakat:

Tytani intelektu, taktu i dobrego smaku. Do czego jeszcze użyjecie wizerunku Powstania Warszawskiego? - pyta na Twitterze Dominika Wielowieyska, dziennikarka Gazety Wyborczej.

Symbolika patriotyczna i przekaz komercyjny nie mogą być mieszane właśnie w taki sposób. Uwłacza to przede wszystkim żyjącym weteranom Powstania Warszawskiego oraz wszystkim, dla których pamięć o nich jest naprawdę ważna - zaznacza Jacek Kotarbiński, ekspert od marketingu.

Połączenie hasła "poświęcenie to wielka energia" i zestawienie sloganu PGE "zapewniamy energię" jest obrazoburcze i bardzo prymitywne w sferze copywritingu. Uważam, że takie kreacje należy nagłaśniać i zgłaszać Komisji Etyki Reklamy w Radzie Reklamy oraz dyskutować o tym nie tylko w gronie specjalistów, żeby unikać w przyszłości podobnych wpadek.

Wirtulanym Mediom wypowiedzi na ten temat udzielił przedstawiciel spółki, Maciej Szczepaniuk:

Grupa PGE od lat wspiera projekty podtrzymujące pamięć o najważniejszych wydarzeniach w historii Polski, a także angażuje się w sponsoring wydarzeń kulturalnych na najwyższym poziomie. Celem rozpoczętej dzisiaj kampanii jest wyłącznie podkreślenie tego faktu, z którego jesteśmy bardzo dumni. Pierwsza odsłona rozpoczętej dzisiaj kampanii podkreśla ten fakt - wyjaśniał. Na zdjęciu widnieje wizerunek członka grupy rekonstrukcyjnej. Nie jest to historyczny uczestnik Powstania Warszawskiego. Członkowie grup rekonstrukcyjnych będą również występowali w kolejnych odsłonach kampanii, ponieważ w ramach mecenatu historycznego aktywnie wspieramy także i tę formę kultywowania pamięci o polskiej historii.

Przekonuje Was to?

Zobacz także: Tego nie wiesz o Powstaniu Warszawskim
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(79)
Gość
7 lat temu
Żenada!
monika
7 lat temu
Co za plugastwo. Głupota chciwych ludzi nie zna granic ...
Gość
7 lat temu
Trochę im nie wyszła ta reklama. Są rzeczy z których się nie żartuję i które nie nadają się do wykorzystania w reklamie. Chcieli wyjść na fajnych (fajnie że wspomagają muzeum itp) ale forma nie ta.
Gość
7 lat temu
Ona sie nie tlumaczy! Przeczytales/as tekst?
Gość
7 lat temu
A co za różnica, że to członek grupy rekonstrukcyjnej, a nie prawdziwy powstaniec? Symbol - mówi im to coś?
Najnowsze komentarze (79)
Gość
7 lat temu
Ale wy jestescie zakompleksieni i sfiksowani na swoim punkcie. A jak opowiadacie sobie kawaly o zydach to tez drwicie, ciekawe czy na obrazliwe komentarze na 11 wrzesnia tez tak reagujecie.
gość
7 lat temu
Nawet nie ma o czym mówić. Szargają pamięć i kupczą PW. Szef marketingu powinien być natychmiast zwolniony !!!!!
gość
7 lat temu
Nawet nie ma o czym mówić. Szargają pamięć i kupczą PW. Szef marketingu powinien być natychmiast zwolniony !!!!!
Gość
7 lat temu
Tytanka egotyzmu i samozaorania
Gość
7 lat temu
"Dziennikarka" "Gazety Wyborczej? Tam jeszcze chcą pracować dziennikarze?
Gość
7 lat temu
Pudel ty tylko g***o potrafisz cytować szkoda ze nie napiszesz o rodzinie tej pani
gość
7 lat temu
Autorem tego durnego pomysłu jest pewnie jakiś niedorozwinięty pociotek reprezentanta miłościwie panującej władzy. Nepotyzm level hard.
gość
7 lat temu
Wszyscy podejrzewamy że to nie powstaniec. Ale przecież nie to jest przyczyną krytyki tej kampanii.
gość
7 lat temu
Bełkot tego kolesia, ale wy w tej redakcji też d**y dajecie :"Pierwszy jednak raz zdarzyło się, by na czas rocznicy któraś z państwowych spółek zdecydowała się na publikację... reklamy nawiązującej Powstania." - jak się nawiązuje Powstania? Nawiązującej do powstania, głąby, albo nawiązującej do Powstania Warszawskiego, jak już. Pierwsi krytykujecie, ale nie ma komu tekstu sprawdzić. Kpina.
gość
7 lat temu
Jakim trzeba być bydłem i z jakiego domu pochodzić, żeby zrobić cos takiego.
gość
7 lat temu
Wielowieyska jest ostatnią osobą która ma prawo się na ten temat wypowiadać. Pamiętam jak kazała się Czarneckiemu przyznawać do odpowiedzialności Polaków za zbrodnie na Żydach. A ten zamiast ją pogonić w c***a wił się.
Gość
7 lat temu
Napewno nie czytal. Przeczytal tylko tytul art na wiecej go nie stac
Wujek Samo Zł...
7 lat temu
PGE osmieszyli sie. Zenujace jest to co zrobili i tlumaczenia.
gość
7 lat temu
Maćku taka, Twoja rola ale lepiej abyście przeprosili i szybko wycofali się z tej głupoty która Was po dobrej zmianie ogarnęła...
...
Następna strona