Ta kampania wywołała już sporo kontrowersji. Firma odzieżowa z Miami postanowiła w reklamie swojej najnowszej kolekcji dziecięcych kostiumów kąpielowych zatrudnić 10-miesięczną Valentinę. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że dziewczynka cierpi na zespół Downa.
Marka Dolores Cortes w swojej linii DC Kids prezentuje kolorowe kostiumy, w których pozuje uśmiechnięta, szczęśliwa dziewczynka. Mama Valentiny, dziennikarka Cecelia Elizalde, jest zachwycona medialnym debiutem córki.
Byłam podekscytowana gdy przedstawiono nam ten pomysł. Fakt, że pokazują Valentinę w katalogu wysyła jasny przekaz: wszystkie dzieci zasługują na takie same szanse, niezależnie od rasy i warunków w jakich żyją.
Projektantka zadeklarowała, że 10 % procent dochodu ze sprzedaży strojów przeznaczy na działalność Down Syndrome Association w Miami.