Coraz więcej blogerek zajmuje się wspieraniem kobiet w akceptacji swojego ciała i budowaniu pewności siebie. Wiele z nich opowiada, że było ofiarami oczekiwań i stereotypów na temat "idealnych" i "kobiecych" kobiet. Jedne cierpiały, bo wytykano im zbyt obfite krągłości, inne popadały w choroby na tle żywieniowym. Jedna z nich, Megan Jayne Crabbe, przeszła cała tę drogę: od znerwicowanej anorektyczki po akceptującą swoje ciało modelkę XXL.
Blogerki, którym leży na sercu poczucie wartości ich czytelniczek często oskarżają świat mody oraz przemysł odzieżowy o kreowanie nierealistycznego wizerunku kobiecego ciała - i równie absurdalnych oczekiwań wobec klientek. I wszystko wskazuje, że mają rację. Groteskowym wręcz przykładem jest nowa reklama w Zarze, na której podpisano zdjęcie dwóch szczupłych modelek hasłem "Pokochaj swoje krągłe kształty"...
Reklama wywołała falę krytyki w Internecie. Najbardziej oburzone są oczywiście klientki, które odebrały akcję Zary jako kpinę.
Chyba sobie robisz ze mnie jaja, Zara - napisała na Twitterze irlandzka dziennikarka Muireann O'Connell.
Zara, chciałabym na słówko z waszym działem reklamy....krągłości?.....gdzie?... - dodała interneutka.
Zara, zdaje się, że nie macie pojęcia, co to są krągłości. Pozwólcie, że pokażę wam moje biodra - dodała brytyjska blogerka Lotty Earns.
Wiele klientek podeszło to tematu z humorem i zaczęły pokazywać zdjęcia swoich prawdziwych krągłości. Jeden internauta podpisał też hasłem Zary zdjęcie dwóch pałeczek do ryżu.
Zobaczcie:
Zara: Love your curves
Me: looks at ad
Also me: pic.twitter.com/6wa1QdAozY