Kiedy reżyserka oscarowego hitu Monster, Patty Jenkins ogłosiła, że zamierza nakręcić film o amazońskiej księżniczce, która staje się superbohaterką, specjaliści od amerykańskiego rynku filmowego byli co najmniej sceptyczni.
Nie od dziś wiadomo, że Hollywood nie jest zbyt przychylne reżyserkom, a już zwłaszcza gdy realizują filmy z główną komiksową postacią żeńską. Jest to w pewnym sensie zrozumiałe, patrząc na historie takich produkcji. W połowie lat dwutysięcznych zarówno Elektra jak i Kobieta Kot poniosły spektakularną klęskę i zostały dosłownie zmiażdżone przez krytykę. Inna sprawa, że filmy te były po prostu kiepskie i nawet Jennifer Garner oraz Halle Berry obsadzone w głównych rolach nie były w stanie ich uratować.
Tuż przed premierą Wonder Woman w Stanach Zjednoczonych zakładano, że w weekend otwarcia film zarobi maksymalnie 65 do 70 milionów dolarów, co i tak było optymistyczną prognozą. Po opublikowaniu pierwszych, świetnych recenzji mówiono już o 90 milionach. Tymczasem okazało się, że historia Diany nie tylko osiągnęła, ale i przekroczyła pułap 100 milionów dolarów i wciąż pnie się do góry w box office’ach.
W czasie gdy w Hollywood wiele mówi się o kwestiach płci Wonder Moman w reżyserii Patty Jenkins zawstydziła męskich reżyserów debiutując w box office z rekordowym wynikiem dla filmu reżyserowanego przez kobietę - zachwycają się krytycy.
Od razu pojawiły się też głosy, że Wonder Woman jest szansą na "otwarcie rynku" kobietom poprzez wywarcie presji na wytwórniach, które dotąd nie miały zbyt wielu ofert dla filmowców "w spódnicach".
Wytwórnia, która zaufała Patty ma szansę zarobić jeszcze więcej, bo reżyserka już planuje kolejne części filmu.
Wiadomo, że akcja sequela ma być osadzona w nowoczesnych realiach, a odtwórczyni głównej roli, Gal Gadot podpisała już następny kontrakt.
Sukces Wonder Woman pokazuje, że kiepskie czasy dla filmów o superbohaterkach minęły, a wśród widzów jest zapotrzebowanie na tego typu historie, zwłaszcza wśród płci pięknej. Według danych Post Trak, aż 52 % widowni filmu stanowiły kobiety, co jest nietypowym wynikiem jak na obraz o tej tematyce.
Wonder Woman to już szesnasty film o komiksowej superpostaci, który zarobił na rodzimym rynku minimum 100 milionów dolarów. Wśród nich są między innymi Avengers: Czas Ultrona (ponad 190 milionów), Kapitan Ameryka: Wojna Bohaterów (prawie 180 milionów), Iron Man 3 (176 milony) oraz Batman vs. Superman: Świt Sprawiedliwości z wynikiem 166 millionów dolarów.