W czwartek wieczorem w budynku TVP odbyła się konferencja prasowa zapowiadająca jesienną ramówkę stacji. Choć Jacek Kurski nie życzył sobie obecności niektórych dziennikarzy i gwiazd, te które boją się o swoją przyszłość w mediach narodowych, tłumnie zjawiły się na czerwonym dywanie, uśmiechając się do zgromadzonych fotoreporterów. Na prezentacji nowości programowych, które mają "zrewolucjonizować" rynek telewizyjny w Polsce zjawiły się m.in. Małgorzata Kożuchowska, Barbara Kurdej-Szatan, Joanna Racewicz i Magdalena Ogórek z torebką Louis Vuitton.
Zobacz: "Gwiazdy" ramówki TVP: Szpak, Manowska, Kożuchowska, Racewicz i... Magdalena Ogórek (ZDJĘCIA)
Prezes TVP nie krył zachwytu nad tak liczną frekwencją celebrytów i nowych twarzy stacji. Z dumą opowiadał o nowościach, które stacja ma do zaoferowania widzom w nadchodzącym sezonie, zapowiadając że odbuduje "prestiż" telewizji publicznej. Na razie robi to za pomocą sprawdzonych formatów: stacja wyprodukuje kolejną edycję The Voice of Poland, 11. sezon Rodzinki.pl i czwartą odsłonę "misyjnego" programu R**_olnik szuka żony_**_._
Jest to ramówka wszechstronna, uniwersalna, dla różnych grup wiekowych - dla wszystkich - zapowiadał dumnie Kurski. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Telewizja Polska jest absolutnym numerem jeden w Polsce. Jestem przekonany, że po tej ramówce TVP zrobi kolejny krok do odbudowy swojej pozycji prestiżu na rynku telewizyjnym w naszym kraju. Przyszłością telewizji będą newsy, sport i widowiska artystyczne i koncerty, choćby ostatni koncert w Kielcach. Pracujemy nad formatem festiwalu, który będzie komplementarny wobec Festiwalu w Opolu, ale chcemy, żeby polska piosenka była obecna w koncercie na żywo na antenie TVP co miesiąc. Już wkrótce po Opolu przedstawimy muzyczny format, który będzie nadawany co miesiąc na żywo.
Prezes nie ukrywa też, że wiąże duże nadzieje z reaktywacją Koła Fortuny, które poprowadzi nowa twarz stacji - Rafał Brzozowski. Jacek jest przekonany, że program odniesie spektakularny sukces, a dzięki niemu telewizyjna Dwójka wreszcie zacznie "istnieć", a miliony Polaków z zapartym tchem będą śledzić zmagania uczestników.
Chcemy walczyć o wydłużenie pasma - przyznał. Widz, który raz obejrzy nasz program będzie kontynuował. Dwójka do godziny 18.00 w ogóle nie istniała. Dlatego sześć razy w tygodniu TVP2 będzie pokazywać Koło fortuny, które ma być kotwicą oglądalności.
Kurski zapowiedział też "autorskie" formaty, takie jak nowe seriale, a także zmianę scenografii Wiadomości. Chce poszerzyć równiez ofertę sportową, a jego "ambicją" jest wygrana w przetargu na mecze siatkówki.
Myślicie, że TVP starczy pieniędzy na spełnienie wszystkich jego "ambicji"?