W ostatnich latach media coraz chętniej pokazują osoby wyłamujące się z utartych kanonów piękna. Modelki z bliznami, po amputacjach, otyłe lub z bielactwem przyciągają wzrok i wywołują dyskusję, co przekłada się na zasięg kampanii, w których biorą udział. Wielkie marki odzieżowe coraz chętniej korzystają z tego typu rozwiązań, budując wizerunek firm odważnych, bezkompromisowych i łamiących schematy.
Podobną taktykę postanowił zastosować Adidas w swojej najnowszej kampanii na jesień i zimę o nazwie "Icons of Tomorrow", do której zaangażowano modelki, artystów, aktywistów i sportowców. Przesłanie akcji ma mówić o "autentyczności" i "przedefiniowaniu piękna". Próbkę tej koncepcji pokazano w spocie reklamującym nowe sneakersy Superstar. W reklamie wystąpiła Arvida Byström, szwedzka artystka, modelka i fotografka znana z walki ze stereotypami i należąca do ruchu "no shave".
Byström pozuje w romantycznej sukience z falbankami i różowej koszulce jednak jej słodki, dziewczęcy wizerunek burzy widok nieogolonych nóg.
Wyróżnia mnie niekonformistyczny szczegół, którym jest małe owłosienie na nogach - napisała na Instagramie.
Pod filmem na YouTube rozpętała się prawdziwa burza. Internauci nie przebierali w słowach, wyzywając modelkę, a nawet jej grożąc. Mnóstwo wulgarnych wiadomości 26-latka dostała też na prywatną skrzynkę.
Ludzie dosłownie grożą mi gwałtem - twierdzi Byström.
"To nie dziewczyna, to małpa. Utnijcie to góno!", "Potworne, spalcie to! Ogól nogi sko albo załóż spodnie", "Obrzydliwe, niedorzeczne. Samobójstwo dla marki, "Adidas - marka włosów na twoich nogach"", "To jest obrzydliwe" - pisali użytkownicy.
Przedstawiciele Adidasa odnieśli się do sprawy przekonując, że celowo wybrali Arvidę do swojej kampanii.
Arvida dołączyła do nas ze względu na kreatywność, różnorodność i niepowtarzalne pomysły - mówią.
Jej "różnorodność" faktycznie zachęciła Was do zakupu butów?
**Wojciechowska: "Pracowałam jako modelka, to było straszne. Dziewczyny nie idźcie tą drogą!"
**