Piątek 09.02.2018

Chłopiec z zespołem Downa został "twarzą" obiadków dla dzieci: "Każde dziecko jest dzieckiem Gerbera!"

kampania Gerber Gerber chłopiec z kampanii Gerber chłopiec z zespołem Downa Lucas Warren

Chłopiec z zespołem Downa został "twarzą" obiadków dla dzieci: "Każde dziecko jest dzieckiem Gerbera!"

W ostatnich latach wielkie koncerny coraz chętniej zatrudniają do swoich kampanii modeli i modelki, którzy nie odpowiadają "stereotypowym" kanonom piękna. Coraz częściej na billboardach i w reklamach można zobaczyć osoby z nadwagą, w zaawansowanym wieku i różnych ras. Rzadkością nie jest też współpraca z modelkami o licznych tatuażach, a nawet defektach skóry i ciała.

Wytatuowany od stóp do głów "Zombie Boy" wystąpił m.in. w reklamie fluidów oraz trafił do teledysku Lady Gagi. Karierę robi też modelka z protezą zamiast nogi (zobacz: Modelka z protezą nogi: "Nigdy nie myślałam, że coś jest ze mną nie tak!").

Pozyskiwanie do współpracy modeli o nietypowych cechach za każdym razem gwarantuje wzmożone zainteresowanie kampanią i sprawia, że marka odbierana jest jako odważna i nowoczesna, co koncerny próbują wykorzystywać, nie zawsze z dobrym skutkiem.

Ostatnio głośno było o firmie L'Oreal, w której spotach wystąpiła modelka w hidżabie. Niestety, twórcy kampanii nie dość dokładnie sprawdzili przeszłość Ameny Khan i choć ostatecznie przeprosiła za swoje wpisy nawołujące do nienawiści, to po wszystkim został duży niesmak.

Zobacz: Modelka w hidżabie zrezygnowała z kampanii L'Oréal! Publikowała antysemickie tweety

Kolejna kampania, która już wywołuje poruszenie jest autorstwa firmy Gerber, będącej jednym z czołowych producentów dań dla dzieci.

Firma od kilkudziesięciu lat co roku ogłasza plebiscyt na małego "modela", który w kolejnym roku będzie pojawiał się na billboardach i słoiczkach z jedzeniem. Kontrowersje wywołał fakt, że tegoroczny zwycięzca ma... zespół Downa. Osiemnastomiesięczny chłopiec to Lucas Warren z Dalton w stanie Georgia. Przedstawiciele marki tłumaczą, że wybrali dziecko niepełnosprawne ponieważ Gerber nie dzieli dzieci na lepsze i gorsze.

Co roku, od początku gdy organizowany jest konkurs, wybieramy dziecko, które uosabia długoletnie dziedzictwo Gerbera. Jego istotą jest to, że tak naprawdę każde dziecko jest "dzieckiem Gerbera", więc Lucas jest idealnym wyborem - argumentowała rzecznik prasowa marki w rozmowie z CNN.

Malec z Georgii pokonał 140 tysięcy innych dzieci, zgłoszonych do konkursu, co już wzbudziło niezadowolenie pozostałych rodziców. Pojawiły się głosy, że matka Lucasa celowo wykorzystuje jego chorobę do autopromocji i zarabiania pieniędzy - rodzice chłopca otrzymali bowiem 50 tysięcy dolarów nagrody. Klienci marki w większości popierają jednak wybór jury i uważają, że to piękny gest oraz przełamanie tabu. Matka dziecka też widzi w całej akcji aspekt edukacyjny.

Mamy nadzieję, że przy tej okazji nauczymy ludzi, że dzięki akceptacji i wsparciu innych osoby o szczególnych potrzebach mogą zmienić świat, tak jak nasz Lucas - powiedziała Courtney Warren.

Konkurs Gerbera odbywa się już od 91 lat, a Lucas jest pierwszym w historii zwycięzcą z zespołem Downa.

Myślicie, że użycie jego wizerunku opłaci się marce?

 

Post udostępniony przez @gerberLut 7, 2018 o 5:53 PST

fot. ONS

 

Pudelek.pl na Facebooku:

Komentarze (877)

« Najstarsze « Starsze Oglądasz 1-30 z 877
Odpowiedz
252 30
zgłoś
Ola 09.02.2018 09:16
Jestem za !
Odpowiedz
102 223
zgłoś
gość 09.02.2018 09:16
chwyt reklamowy, nie oszukujmy się. Bezpłatne lokowanie produktu.
Odpowiedz
180 33
zgłoś
Gość 09.02.2018 09:17
Najbardziej na ułomnościach żeruje pudel.
Odpowiedz
982 65
zgłoś
Gość 09.02.2018 09:17
No i dobrze,przeciez to tez dziecko
Odpowiedz
997 80
zgłoś
Gość 09.02.2018 09:17
Ale slodziak
Ładowanie komentarzy…
« Najstarsze « Starsze Oglądasz 1-30 z 877