Rak piersi nadal przoduje w Polsce nad wszystkimi nowotworami jeśli chodzi o śmiertelność. W Polsce kobiety statystycznie zapadają na niego rzadziej niż Amerykanki, jednak częściej niż w USA kończy się to dla nich tragicznie. Jest to głównie spowodowane częstym brakiem regularności w niezbędnych do wykrycia niechcianych komórek badaniach.
Nowa kampania fundacji Rak'n'Roll ma na celu odczarowanie często stresującego i skomplikowanego procesu poprzedzającego badania. Ma skłonić Polki do polubienia swoich piersi.
W popularnej kulturze promowany jest tylko jeden, idealny kształt piersi – okrągłych, jędrnych i przede wszystkim pełnych. Tymczasem na przysłowiowej ulicy królują inne cycki i wcale nie oznacza to, że są one gorsze. Polki nie lubią swoich piersi, ba, są im zupełnie obojętne! Marząc o idealnym kształcie biustu zapominają, że mają fajne, w większości zdrowe i wbrew własnym kompleksom… piękne piersi - podaje fundacja na swojej stronie internetowej.
W "oswojeniu piersi" ma pomóc Polkom specjalny żel.
Kampania „Coś do nich mam!” to cudowny żel, którego wystarczy użyć raz w roku, by zachować piękno i potwierdzić zdrowie swoich piersi! Produkt jest dopasowany do każdego kształtu piersi – zezowatych, sterczących, trójkątnych… a nawet silikonowych! Ten cudowny produkt to nic innego jak żel do USG.
Ten sam, którego lekarz używa podczas każdego badania! Koncepcja spodobała się licznym gwiazdom i influencerkom, które miały na tyle odwagi, by… pokazać swoje cycki. Co więcej, mając na myśli swój biust, odważnie wypowiedzieć dwuznaczne hasło kampanii "Coś do nich mam" - wyjaśnia przedstawicielka fundacji.
W kampanii promującej szlachetną akcję wzięły udział m.in.: Małgorzata Rozenek-Majdan, Julia Wieniawa, Joanna Horodyńska, Joanna Jabłczyńska, Zosia Ślotała czy Jessica Mercedes.