Katy Perry zaczynała karierę jako ułożona dziewczyna śpiewająca muzykę gospel. Dopiero, gdy zdecydowała się nagrać piosenkę o całowaniu dziewczyny, jej szanse na sukces znacznie wzrosły. Po wielu latach na szczycie Katy zrozumiała, że wzbudzanie emocji to klucz do sukcesu w amerykańskim show biznesie. Z tego powodu zapewne podsycała swój konflikt z Taylor Swift, wystąpiła w autorskim reality show emitowanym na żywo w sieci, a nawet... pluła nuggetsami w japońskiej telewizji.
Choć wizerunek Katy Perry wydaje się czasem niespójny, a jej kolejne decyzje nie do końca zrozumiałe, to wszystko wciąż przekłada się przecież na konkretne liczby. Problem w tym, że artyści nie zawsze w pełni odpowiadają za własny sukces i często zdarza im się "podpatrzeć" czy "zainspirować" czyjąś pracą. W przypadku Katy takie oskarżenia pojawiały się już wielokrotnie, chociażby przy okazji okładki do remiksu singla Chained to the Rhythm. Pojawiały się nawet głosy, że Amerykanka inspirowała się... Anną Wyszkoni.
Rzecz w tym, że o ile Anna Wyszkoni przyjęła tę informację z humorem, o tyle dużo mniejszym dystansem do sprawy wykazał się pewien chrześcijański raper z USA. Marcus Gray, występujący pod pseudonimem Flame, złożył jakiś czas temu pozew do sądu przeciwko Katy Perry. Muzyk twierdził, że piosenka Dark Horse jest plagiatem jego utworu _**Joyful Noise**_, który ukazał się w 2008 roku.
Co prawda ani artystka, ani producent Dr Luke nie przyznali się do winy, ale sąd przyznał rację Grayowi. Oficjalnie producentami piosenki Dark Horse są Max Martin, Cirkut oraz właśnie Dr Luke. Lukasz Gottwald, bo tak w rzeczywistości nazywa się producent, w ciągu ostatnich kilkunastu lat zasłynął wieloma światowymi przebojami. Jego kariera co prawda mocno ucierpiała po oskarżeniach Keshy o molestowanie seksualne, jednak proces dalej trwa, a producent pracuje w zawodzie do dziś. Ostatnio wyprodukował między innymi najnowszy album piosenkarki Kim Petras, Clarity.
Tym samym utwór _**Dark Horse**_ decyzją sądu uznano za plagiat. Piosenka dołączyła zatem do niechlubnej grupy "skopiowanych" hitów, takich jak _**Blurred Lines**_ Robina Thicke i Pharrella Williamsa czy Stairway to Heaven zespołu Led Zeppelin. Teraz Katy Perry i Flame muszą się przygotować do drugiej sprawy sądowej, która będzie dotyczyła wysokości odszkodowania. Decyzja w tej sprawie powinna zapaść w ciągu najbliższych dni.
Oba utwory pozostawiamy Wam do oceny poniżej. Faktycznie są aż tak podobne?