Trwa ładowanie...
Przejdź na

Wachowicz: "Ludzie wstydzą się, że pochodzą ze wsi"

288
Podziel się

"Dziewczyny z Miss Polonia mówiły, że są z miasta, gdzie studiowały. To głupie."

Wachowicz: "Ludzie wstydzą się, że pochodzą ze wsi"
bEiAGObp

_

_

bEiAGObr

Ewa Wachowicz chętnie podkreśla, że urodziła się w małopolskich Klęczanach i tam spędziła dzieciństwo. W rozmowie z tygodnikiem Gwiazdy jurorka programu Top Chef wyznaje, że w przeciwieństwie do innych modelek nigdy nie wstydziła się swojego pochodzenia.

W konkursie Miss Polonia razem ze mną brały udział dziewczyny pochodzące ze wsi. Ale nie przyznawały się do tego. Mówiły, że są z miasta obecnego zamieszkania albo miejsca, gdzie studiowały. Zastanawiały się, dlaczego ja otwarcie mówię o tym, że jestem ze wsi - wspomina Wachowicz. Dla mnie to było oczywiste. Przecież w Klęczanach mieszkali moi rodzice, sąsiedzi i gdybym powiedziała, że jestem z Krakowa, gdzie wtedy studiowałam, to byłoby głupie. Dziwiłam się, że moje koleżanki unikają tego tematu.

Od tamtych rozmów minęły 22 lata, jednak, zdaniem Ewy, w świadomości Polaków niewiele się pod tym względem zmieniło.

W Polsce to wciąż jest temat wstydliwy – narzeka w tabloidzie. Ostatnio rozmawiałam w telewizji o tym, że w literaturze czy filmie wieś oczami artystów jest przejaskrawiona. Ja to rozumiem, to ma się lepiej sprzedać. Lecz niestety przez to, że nie pokazuje się drugiej, lepszej, optymistycznej strony wsi, powstają związane z tym środowiskiem mity: że słoma z butów, że głupoki, że zaścianek. A moje doświadczenia są zupełnie inne. Kiedy teraz jeżdżę po Polsce, najpiękniej przyjmowana jestem na wsi, w małych miejscowościach, gdzie ludzie są szczerzy i otwarci. Taką chcę pokazywać polską wieś, gdzie mieszkają fajni, szczerzy ludzie, którzy dzielą się tym, co mają. Mam nadzieję, że przyjdzie taki moment, że w piękny i smaczny sposób będę pokazywać Polskę poza dużymi miastami.

bEiAGObx

_

_

bEiAGObS
KOMENTARZE
(288)
Damian Habern...
7 lat temu
To super ze sie tego nie wstydzi ! Pol warszawy pochodzi ze wsi...
calm
7 lat temu
I dobrze. Ze wsi to nie znaczy gorszy. :)
gość
7 lat temu
Nie tylko ładna, ale jeszcze mówi z sensem :)
bEiAGObT
gość
7 lat temu
I mają rację!
gość
7 lat temu
Każdy ma kogoś na wsi.
Najnowsze komentarze (288)
gość
5 lata temu
ja bym się wstydził gdybym pochodził z miasta, jestem dumny ze pochodzę ze wsi:)
gość
6 lat temu
Mógł bym całować pani ewy stópki godzinami
Gość
6 lat temu
Przez urode dostała sie na salony Nie wazne ze pochodzi ze wsi Jest kobieta Solarza i ma sie calkiem dobrze przy boku tego milionera
"wiejska baba...
6 lat temu
ja się nie wstydzę:) nie jestem gorsza od miejskich prostowników, ukończyłam 2 kierunki studiów, zwiedziłam kawał świata i mieszkam dalej na wsi, cisza, spokój, powietrze, moje kochane zwierzaki, dużo przestrzeni, czyli to o czym każdy marzy....
gość
6 lat temu
chciałabym zobaczyć ten dom z wschodniej wsi ( wschód czyli bieda ) z którego pani Wachowicz wyniosła tyle tradycji - pańskich tradycji, bogatych tradycji Bo jak pamietam z czasów wyborów Miss że to była sobie chałupinka dość biedna chcałupinka
gość
7 lat temu
Ludzie nie dzielą sie na miastowych i wsiowych tylko mądrych i głupich. A tych i w mieście i na wsi można spotkać.
gość
7 lat temu
Bardzo ładna kobieta. Prawdziwa "Miss". Kręglicka może jej "skoczyć".
gość
7 lat temu
co na to masa??:)
bEiAGObL
gość
7 lat temu
Pani Ewo jestem pod wrazeniem sama pochodze z malej miejscowosci ,moze niezasciankowej , ale wiem o czy Pani mowi , kiedy ktos sie pyta z kad pochodze zawsze odpowiadam szczerze , nie jest wazne gdzie sie urodilismy , gdzie wychowalismy , wazne jest to kim jesesmy i co soba reprezentujemy , jakie mamy walory , zalety a takze i slabe punkty, mnie ne iteresuje z kod ktos pochodzi , jakie ma zasoby materialne , jakiej jest karnacji badz wyznania , ja szanuje czlowieka za to kim jest co soba reprezentuje , jaki ma potencjal , ktory mozna wykozystac , tak ma Pani racje Polska wies jest spostrzegana jak zascianek swiata ale to dzieki niej my zyjemy , dziekuje i pozdrawiam
gość
7 lat temu
Strasznie brzydka. Teraz juz nie widac roznicy ze wsi czy z miasta LOL
gość
7 lat temu
KTO SIE WSTYDZI JA NIE!!! Ludzie na wsi mieszkaja w domach i co niektorzy w super domach a w miescie dusza sie w oblesnych polskich blokach !
gość
7 lat temu
po niej widac,ze ze wsi.pochodzeni nie oszukasz.
Wij
7 lat temu
Lubię ludzi ze wsi, mają szacunek dla innych, doceniają starszych i wykształconych, Najgorsze chamy są z małych miasteczek. Ni pies, ni wydra. Jeszcze nie z miasta ale już nie ze wsi. Utraciły zasady ze wsi a miejskich jeszcze nie nabyły. Jak ci się takie coś wprowadzi do bloku to ani dzień dobry, ani pocałuj w d**ę, drzwi nie zamknie po sobie, światło zostawi włączone hrabia z Moniek, garażu nie domknie choć na klatce śmierdzi spalinami i zimno, buty czyści na klatce i tam montuje swoje coś, co nazywa meblami. Cisza nocna to coś zupełnie niepojętego.
gość
7 lat temu
galanda. do *****iecia
...
Następna strona
bEiAGOcn