Trwa ładowanie...
Przejdź na
Droppa
|

Maffashion, Marcin Dubiel i Lord Kruszwil na celowniku UOKiK-u! "Wszczęliśmy postępowanie w sprawie NAŁOŻENIA KARY"

128
Podziel się:

Na polskich influencerów padł blady strach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na poważnie wziął się za badanie zjawiska hulających po profilach internetowych sław tzw. scamów. W efekcie Maffashion i spółka będą musieli zmierzyć się z konsekwencjami swoich zaniedbań....

Maffashion, Marcin Dubiel i Lord Kruszwil na celowniku UOKiK-u! "Wszczęliśmy postępowanie w sprawie NAŁOŻENIA KARY"
UOKiK ściga polskich influencerów (fot. Instagram, fot. AKPA, fot. YouTube)

Na przełomie września i października informowaliśmy Was o planach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który postanowił sprawdzić, czy polscy influencerzy wystarczająco skutecznie informują swoich obserwatorów, że ich posty są najczęściej sponsorowane. Niektórzy, jak na przykład Agnieszka Kaczorowska, natychmiast skorygowali swoje swawolne do tej pory zachowanie. Inny byli chyba jednak zdania, że i tym razem im się upiecze.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował w nowym komunikacie, że nie wszyscy influencerzy, do których wystosowano prośbę o udzielenie odpowiednich dokumentów, byli skorzy do współpracy. Nie odebrali oni korespondencji lub unikali odpowiedzi na zadane pytania. Niechętne na kontakt z urzędem okazały się dobrze nam znane gwiazdki sieci: Julia "Maffashion" Kuczyńska, Marcin Dubiel, Lord KruszwilMarlena Sojka.

Zobacz także: Oszustwa na Aliexpress. UOKiK zapowiada zmiany

Takie zachowanie odczytujemy jako brak współpracy z Prezesem Urzędu w toku prowadzonego postępowania, za co grożą osobne sankcje finansowe. Z tego też powodu wszcząłem postępowania w sprawie nałożenia kary za brak udzielenia informacji. Nie wykluczamy kolejnych tego rodzaju działań - zarówno względem przedsiębiorców, którzy nie udzielają informacji w postępowaniu dotyczącym kryptoreklamy, jak i tzw. scamu - ostrzega prezes UOKiK w oficjalnym komunikacie.

To nie koniec. UOKiK zamierza też na poważnie przyjrzeć się temu, jakiej jakości są produkty promowane nazwiskiem influencerów:

Nie można bezrefleksyjnie decydować się na wątpliwą współpracę tylko z pobudek finansowych. Każdy influencer powinien przestrzegać prawa przy promowaniu produktu bądź usługi oraz brać odpowiedzialność za swoje działania - zauważa słusznie Tomasz Chróstny.

Myślicie, że teraz influencerzy dwa razy przemyślą reklamowanie na Insta kolejnego scamu?

Zdradzimy Wam, kto najlepiej klika się na Pudelku!

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
pudelek.pl
KOMENTARZE
(128)
Anonim
10 miesięcy temu
A co z mama(NIE)ginekolog?
Pat
10 miesięcy temu
I bardzo dobrze, oby tak dalej.
Madzia
10 miesięcy temu
Nie szkoda, jak się zajmują influencestwem to niech znają podstawowe zasady prawne. Ludzie w swoich pracach tez są do tego zobowiązani, wiec w czym oni maja być lepsi.
Kamila
10 miesięcy temu
W końcu się wezmą za tych wszelkiej maści patocelebrytów, którzy reklamują już DOSŁOWNIE WSZYSTKO, wciskając kity biednym followersom, którzy to kupują bo naprawdę wierzą, że produkty są polecane od serca a nie dla hajsu...
hdfdh
10 miesięcy temu
I dobrze, nikt nie powinien być ponad prawem. A tym dzieciakom wydaje się, że wszystko im wolno..
Najnowsze komentarze (128)
non stop
10 miesięcy temu
a gdzie Ekipa Friza tam jest grubo!!!!!!!!!!!!!!
Ewa
10 miesięcy temu
to samo dotyczy pseudo konkursów i "rozdań" niezgodnie z prawem- już raz fiskus nałożył karę i mógłby to robić częściej
W Końcu👏
10 miesięcy temu
Siwieć ,Wszystkie Królowe Życia,Bohosiwicza,Maffajszon,Trabant,Przetakiwicz i tak można do wieczora wymieniać .Kak się Urząd za nich wszystkich weźmie to okażę się że połowa tego świadka powinna siedzieć za PODATKI!
brawo UOKiK
10 miesięcy temu
i konfiskata tych willi po kilka milionów na poczet niezapłaconych podatków!!
kraj z dykty
10 miesięcy temu
taa juz sie przestraszyli, takie " kary ", ze smiech! w ogole zabronić takiego reklamowania, przeciez to chore, za focie 100 tys.
Ewa
10 miesięcy temu
Jedyna i słuszna kara to ban od Instagrama. Powinni wprowadzić regulacje że jeśli Instagram otrzyma od urzędu doniesienie o scamie u danego instagramera ten blokuje mu konto. Od razu każdy grzecznie i ładnie by oznaczał współprace, reklamy, bartery itd.Polecanie produktów koleżanki tylko dlatego że ona poleci moje to również reklama i ma na celu jedno, wyrwać kasę od nieświadomego konsumenta.
teodora.........
10 miesięcy temu
Nie mogę zrozumieć o co chodzi z tym wywalonym językiem. Obrzydliwe...
Kate
10 miesięcy temu
Jeszcze Zocha Zborowska, która non stop reklamuje, a nie oznacza współprac. Chyba, że ona jest za cienka na kontrole.
Koko
10 miesięcy temu
Co jest reklamowane to wiem że tego nie warto kupować i nie kupuje.
!!!!
10 miesięcy temu
I dobrze. Koniec produktów placement na insta
Hej
10 miesięcy temu
A Julia wieniawa?
Megi91
10 miesięcy temu
Jeszcze młoda bohosiewicz
Regulamin
10 miesięcy temu
Słusznie! Część z tego, co reklamują tacy influ nie dociera do odbiorców, choć zapłacili za towar, albo wręcz szkodzi zdrowiu. A oni za reklamę biorą niemały nieraz hajs.
Marta
10 miesięcy temu
Serio, nie przypominam sobie zebym kupila cos co akurat reklamuje jakas influ lub selebriti.
...
Następna strona
Oferty dla Ciebie