Trwa ładowanie...
Przejdź na
Tiga
Tiga
|

Sprzedawca pyta o kod pocztowy przy kasie w sklepie? Zastanów się, zanim to zrobisz

3
Podziel się:

Podczas robienia zakupów, nie tylko w supermarketach, ale także w innych sklepach, sprzedawcy mogą zapytać nas o nasz kod pocztowy. Wiele osób nie widzi w tym żadnego zagrożenia i bez wahania udziela odpowiedzi na to pytanie. Jednak warto zastanowić się, jak zareagować, gdy zostaniemy zapytani o nasz kod pocztowy, i po co właściwie sklepom takie informacje są potrzebne.

Sprzedawca pyta o kod pocztowy przy kasie w sklepie? Zastanów się, zanim to zrobisz
Pytanie o kod pocztowy przy kasie w sklepie. Zastanów się, zanim podasz (East News)

W sytuacji, gdy sprzedawca w sklepie pyta nas o kod pocztowy, większość klientów podaje go bez zastanowienia, ponieważ nie wydaje się to być zagrożeniem dla ich prywatności. Jednak warto zachować ostrożność i być świadomym potencjalnych ryzyk związanych z udostępnianiem takich danych.

Chociaż na pierwszy rzut oka podanie kodu pocztowego może wydawać się całkowicie bezpieczne, eksperci zwracają uwagę, że istnieje ryzyko, iż ujawnienie nawet takich informacji może nam zaszkodzić. Teoretycznie bowiem, podawanie kodu pocztowego podczas płatności kartą może zdradzić dokładny adres klienta. Jak pisał dziennikarz "Forbesa", Adam Tanner:

Użytkownik przechwytuje imię i nazwisko klienta z karty kredytowej i prosi go o kod pocztowy podczas transakcji. GeoCapture porównuje zebrane informacje z odpowiednią bazą danych i na tej podstawie ustala adres danej osoby. W przypadku sprzedaży danych klientów, ich prywatność mogłaby zostać poważnie naruszona.

Sprzedawcy pytają o kod pocztowy głównie w celu usprawnienia reklamy i sprzedaży. Informacje na temat pochodzenia klientów pozwalają pracownikom sklepu dowiedzieć się, jak duże jest oddziaływanie danego miejsca. Zebrane dane ułatwiają także podejmowanie decyzji dotyczących usprawnień, dostaw czy otwierania nowych placówek danej sieci. Pozwala to również na skuteczniejsze kierowanie działań reklamowych, wysyłanie katalogów oraz gazetek, co przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży.

Kasjerzy mają prawo pytać o kod pocztowy, ponieważ nie jest on uznawany za prawnie chronione dane osobowe. Jednak mamy prawo odmówić podania kodu bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Sprzedawca nie powinien z tego powodu odmawiać sprzedaży.

Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest odmowa podania kodu pocztowego. Jeśli jednak chcemy to zrobić bezpiecznie, możemy podać kod i zapłacić gotówką lub, w przypadku płatności kartą, podać kod innej dzielnicy. W ten sposób zminimalizujemy ryzyko naruszenia naszej prywatności.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
pudelek.pl
KOMENTARZE
(3)
xDdd
11 miesięcy temu
strasznie bajdurzenie, jako ex pracownik sieciówki ubraniowej która kody zbiera zapewniam że u nas to służyło tylko do statystyk xD ale jak widać foliowa czapeczka na głowie i jedziemy z artykułem
Czytelniczka
11 miesięcy temu
Pudel bawi i uczy XD
Bena
11 miesięcy temu
Po co tyle jadu .
Najnowsze komentarze (3)
Bena
11 miesięcy temu
Po co tyle jadu .
Czytelniczka
11 miesięcy temu
Pudel bawi i uczy XD
xDdd
11 miesięcy temu
strasznie bajdurzenie, jako ex pracownik sieciówki ubraniowej która kody zbiera zapewniam że u nas to służyło tylko do statystyk xD ale jak widać foliowa czapeczka na głowie i jedziemy z artykułem