Wojciechowska odpowiada Śpiewakowi: "Odrzuciłam propozycje, mimo że oferowana kwota odpowiadała wartości APARTAMENTU w Warszawie"
Przywołana do tablicy przez Jana Śpiewaka Martyna Wojciechowska wzywa do wprowadzenia nocnej prohibicji w całym kraju. Swoje stanowisko przedstawiła na Instagramie, podkreślając osobiste powody i inicjatywy na rzecz zdrowia psychicznego młodych. "Jestem abstynentką" - podkreśliła podróżniczka.
Jan Śpiewak od lat prowadzi kampanię przeciwko promowaniu alkoholu przez osoby publiczne. Jak podkreśla działacz społeczny, takie zachowania są konsekwencją dążenia do zysków kosztem społecznego dobra. W przeszłości podejmował już kroki prawne przeciwko innym celebrytom, którzy używali swojej popularności do reklamowania wysokoprocentowych trunków.
Kolejną osobą publiczną, która podpadła Śpiewakowi, jest Martyna Wojciechowska. Poszło o współpracę podróżniczki z jedną z popularnych sieci sklepów spożywczych handlujących m.in alkoholem.
Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego znana celebrytka Martyna Wojciechowska zaangażowała się w wybielanie wizerunku jednej z najbardziej agresywnych i nieetycznych korporacji na polskim rynku - napisał Śpiewak na Facebooku. (...) Martyna Wojciechowska za pomocą zaszczytnych haseł promowania zdrowia psychicznego dzieci uprawia wybielanie wizerunku korporacji, która jak żadna inna niszczy zdrowie Polaków. Jest to działania skrajnie nieetyczne i niemoralne. Apeluję do Wojciechowskiej o natychmiastowe wycofanie się z tego typu działań, przeprosiny i włączenie się w walkę o uregulowanie franczyzy i rynku alkoholi.
Martyna Wojciechowska o kobietach, które głosują na Konfederację: "Nie rozumiem"
Na odpowiedź celebrytki nie trzeba było długo czekać. Martyna Wojciechowska zaapelowała za pośrednictwem Instagrama o wprowadzenie nocnej prohibicji na terenie całej Polski. W swojej wypowiedzi odniosła się do osobistych doświadczeń związanych z abstynencją oraz do licznych ofert reklamowych, które odrzuciła z powodów ideologicznych. Wojciechowska podkreśliła, że jako abstynentka jest zdecydowanie przeciwna spożywaniu alkoholu, nikotyny i innych substancji psychoaktywnych.
Odrzuciłam propozycje dotyczące reklamy piwa zero proc., mimo że oferowana kwota odpowiadała wartości apartamentu w Warszawie - wspomniała, podkreślając, że jej decyzje podyktowane są wartością i odpowiedzialnością wobec młodych.
Martyna Wojciechowska, wspólnie z projektem "Młode Głowy", prowadzi kampanię promującą dbanie o zdrowie psychiczne. Celebrytka zapewniła, że sieć sklepów udostępniła swoje ekrany, żeby organizacja mogła promować treści edukacyjne i odsyłać do ich strony. Na takich samych zasadach, jak wcześniej innym fundacjom. Bez dodatkowego wsparcia finansowego.
Tak. Skorzystaliśmy z możliwości, by komunikat o Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego dotarł do jak największej liczby odbiorców, żeby wszyscy wiedzieli, jak reagować w sytuacji kryzysu psychicznego - ciągnęła podróżniczka. Przepraszamy. Zapewniamy, że intencje były inne. Będziemy uważniej dobierać kanały komunikacji naszego projektu.
Jednocześnie apelujemy o wprowadzenie zakazu nocnej sprzedaży alkoholu w całej Polsce (dziś Rada Warszawy podjęła decyzję o wprowadzeniu nocnej prohibicji tylko w dwóch dzielnicach) oraz o bardziej zdecydowane działania w kwestii ograniczania dostępu do substancji szkodliwych, szczególnie dla młodych ludzi - dodała na koniec.
Myślicie, ze Śpiewaka zadowoli jej odpowiedź?