Nawałka, Siwiec, Wieniawa, Lewandowski - oni sprzedadzą wszystko. Kto jeszcze rządzi w świecie reklam? (ZDJĘCIA)
Celebryci i sportowcy są doskonałymi "słupami reklamowymi". Wiarygodnymi?
Wiele osób marzy o karierze celebryty nie tylko ze względu na zdjęcia na ściankach i rozpoznawalność. Bycie "instagwiazdą" albo po prostu "tradycyjnym" celebrytą daje szansę na reklamowanie rozmaitych produktów - od tych dotyczących higieny intymnej poprzez ubrania po samochody - i zarabianie przy tej okazji kroci.
Wiadomo, że wartość kontraktu zależy głównie od nazwiska. Liderami w tej dziedzinie pozostają sportowcy, którzy choć posiadają znikome zdolności aktorskie, często są zatrudniani do spotów reklamowych za naprawdę duże pieniądze w nadziei, że przyciągną klienta.
Prym w świecie reklam wśród bywalców czerwonych dywanów wiodą osoby takie jak Natalia Siwiec czy mająca teraz swoje pięć minut Julia Wieniawa. Ale nie tylko one zarabiają na udzielaniu swoich nazwisk znanym markom. Zobaczcie, kto jeszcze robi karierę w postaci słupa reklamowego.
Przekonują Was, gdy robicie zakupy?
Nasz najlepszy piłkarz jest twarzą marek takich jak Huawei, Head & Shoulders, Vistula czy Oshee. Jest też twarzą Nike i reklamuje produkty Panasonic.
Przedsiębiorcza celebrytka była twarzą La Manii, środków do prania i lakierów do paznokci. Reklamuje też markę Nivea.
Julka to prawdziwe "złote dziecko marketingu". Dlatego chętnie współpracę podjęły z nią marki Lancome, Deichmann czy Fanta. Julia jest również twarzą farb do włosów i lakierów do paznokci.
Były trener polskiej reprezentacji w piłce nożnej wycisnął ile się dało ze swoich pięciu minut. Reklamował tak wiele, że nawet poświęciliśmy mu osobny artykuł.
Małgosia wie, jak się sprzedać. Potrafi pozować z biżuterią, kosiarką i proszkiem.
Radek uczy się od żony jak zarabiać na popularności. Został twarzą sieci telefonii komórkowej, reklamował apartamenty i - oczywiście - swoje perfumy.
Edyta Górniak była królową reklam jeszcze w czasach przed social media, gdzie uciszała wodę mineralną czy zachwycała się margaryną. Teraz jest zaangażowana w promocję własnej linii ubrań oraz lakierów do paznokci.
Słynna podróżniczka ostrożnie dobiera propozycje reklamowe i obecnie jest związana m.in. z marką wody, z którą zaliczyła poważną wpadkę wizerunkową.
Celebryta nazywający się "królem TVN-u" lubi chwalić się luksusowym życiem, do którego trochę nie pasuje reklama taniego napoju. Wojewódzki jest także jedną z twarzy sieci komórkowej.
Piłkarz na fali chwilowego zachwytu polską reprezentacją postanowił wykorzystać to zainteresowanie do stworzenia własnego napoju energetycznego, a także został twarzą marki odzieżowej.
Media społecznościowe celebrytki są pełne produktów, które Natalia poleca. Te polecenia to w dużej mierze płatne propozycje, za które popularna gwiazdka dostaje sowite wynagrodzenie.
Zainteresowanie piłką nożną na fali mundialu w Rosji sprawiło, że także Boniek złapał kilka propozycji reklamowych. Prezes PZPN zachwalał m.in. piwo czy telefonię komórkową.
Błaszczykowski mimo obowiązkowego trzymania formy polecał napój składający się w dużej mierze z cukru. Wypadł wiarygodnie?
Buty, telefonia komórkowa, lakiery do paznokci, napój gazowany czy piwo bezalkoholowe - Margaret chętnie korzysta z propozycji reklamowych.