Trwa ładowanie...
Przejdź na
Droppa
Droppa
|

Ukochana marka celebrytek jest oskarżana o... PROMOWANIE PEDOFILII! W reklamie wystąpiły dziewczynki z misiami w UPRZĘŻACH SADOMASO

303
Podziel się:

Dom mody Balenciaga zapracował sobie na poważne kłopoty wizerunkowe. Zainwestował w dwie nowe kampanie firmy, które, zdaniem internautów, nawiązywały do pedofilii i seksualizowania nieletnich. Teraz nikt nie chce przyznać się do winy...

Ukochana marka celebrytek jest oskarżana o... PROMOWANIE PEDOFILII! W reklamie wystąpiły dziewczynki z misiami w UPRZĘŻACH SADOMASO
Balenciaga oskarżona o promowanie pedofilii w kampanii reklamowej (fot. Balenciaga)

W świecie wielkiej mody dawno nie było tak poważnej afery. Balenciaga, jeden z największych współczesnych domów mod,y sam ukręcił na siebie bat, publikując w sieci dwie kampanie reklamowe, które nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego. Pierwsza z nich stawia zaledwie paroletnie dziewczynki w dwuznacznej sytuacji. Druga natomiast bezpośrednio odnosi się, żeby nie powiedzieć "inspiruje się", pedofilią.

Mowa tu konkretnie o kampanii promocyjnej akcesoriów i artykułów domowych Balenciagi na wiosnę 2023 roku, do której zdjęcia wykonał Gabriele Galimberti i kampanii kolekcji kapsułowej stworzonej z marką Adidas autorstwa Chrisa Maggio. Galimberti wsławił się w branży zdjęciami otoczonych swoimi zabawkami. Na użytek Balenciagi małe dziewczynki zostały jednak okrążone przez łańcuchy i puste kieliszki. Do rąk wręczono im natomiast torebki w formie pluszowych misiów ubranych w stroje BDSM.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Konflikt Smaszcz i Janachowskiej oraz Anna Wendzikowska zaprasza na kakao

Tak jak Balenciaga mogłaby jeszcze próbować bronić pierwszą sesję "kontrowersyjną koncepcją", tak w przypadku drugiej kampanii nie można już mieć żadnych wątpliwości, o co tu tak naprawdę chodzi. Na pierwszy rzut oka pozujące na tle biura modelki nie powinny budzić żadnych kontrowersji. I tym razem jednak diabeł tkwi w szczegółach.

Jak zauważyli zaniepokojeni internauci, na zdjęciach Chrisa Maggio między startami rozrzuconych papierów uwieczniono wyrok Sądy Najwyższego USA z 2008 roku, w którym potwierdzono status promowania dziecięcej pornografii jak zbrodni federalnej, która jest wyłączona spod ochrony wolności słowa. Na innym zdjęciu, na którym występuje modelka Isabelle Huppert, dostrzegamy natomiast książkę z pracami Michaela Borremeansa. Trudno to uznać za przypadkowy wybór, jako że Borremeans znany był z malowania dzieci uczestniczących w aktach przemocy - w tym... kanibalizmu.

Uczestnicząca w kampanii Bella Hadid usunęła powiązane z nią zdjęcia ze swojego profilu, gdy tylko wyszło na jaw, co tak naprawdę na nich uwieczniono. Również inne supermodelki i osoby publiczne, w tym na przykład Gemma Ward i Carole Radziwill, publicznie potępiły "wizję artystyczną" Balenciagi.

Naturalnie, gdy tylko zaczęło się robić nieprzyjemnie, Balenciaga wystosowała w sprawie oficjalne oświadczenie. Brzmi ono jakby napisał je robot.

Szczerze przepraszamy za jakąkolwiek obrazę, którą mogła spowodować nasza świąteczna kampania. Nasze torebki z pluszowych misiów nie powinny być uwzględnione na zdjęciach z dziećmi. Natychmiast usunęliśmy kampanię ze wszystkich naszych platform. Przepraszamy za uwzględnienie na zdjęciach niepokojących dokumentów. Podchodzimy do tej sprawy bardzo poważnie. Podjęliśmy już czynności prawne wobec osób odpowiedzialnych za stworzenie scenografii z uwzględnieniem niezaakceptowanych przez Balenciagę przedmiotów w naszej kampanii na wiosnę 2023. Potępiamy przemoc na dzieciach w każdej formie. Popieramy bezpieczeństwo i dobrobyt dzieci - czytamy na oficjalnym profilu marki.

Podkreślmy, że przy kampaniach tak wielkich marek modowych nie ma miejsca na pomyłki. Nad każdym zdjęciem pracuje sztab osób: od stażysty, przez scenografa, na fotografie i grafiku nawet nie kończąc. Każdy włos, każda rzęsa jest dokładnie wystudiowana, aby przynieść określony efekt. Później gotowy produkt musi być zatwierdzony przez odpowiednio wysoko postawione osoby. Trudno więc uwierzyć, że wykorzystanie takich, a nie innych zestawień było tu dziełem przypadku. Co więcej, kampania śmiało hulała już w mediach społecznościowych i na stronie Balenciagi. Można więc śmiało założyć, że gdyby nie powszechne oburzenie, zdjęcia nadal byłyby dostępne na oficjalnych kanałach marki.

Od komentarza w sprawie do tej pory powstrzymał się fotograf Chris Maggio. Gabriele Galimberti wydał natomiast oficjalne oświadczenie, mniej więcej zwalając całą winę na Balenciagę. Prawda jest jednak taka, że mógł nie godzić się na stawiane mu warunki. W szczególności że cała jego dotychczasowa kariera opierała się na pracy z małymi dziećmi.

W odpowiedzi na setki maili z hejtem, które dostałem w wyniku zdjęć, które zrobiłem dla Balenciagi, czuję, że muszę wydać oświadczenie. Nie byłoby dla mnie odpowiednie, aby komentować wybory Balenciagi, ale muszę podkreślić, że nie miałem najmniejszego udziału w wyborze produktów, modelek i ich zestawień, które zostały uwiecznione w ramach tej kampanii. Jako fotograf zostałem poproszony wyłącznie o zapewnienie właściwego oświetlenia i zrobienie zdjęć zgodnie z moim charakterystycznym stylem. Tak jak zawsze ma to miejsce przy kampaniach komercyjnych, wszystkie pozostałe decyzje pozostawały poza moją jurysdykcją - czytamy w oświadczeniu fotografa.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
pudelek.pl
KOMENTARZE
(303)
Ada
rok temu
Ohydne. Nie ma już chyba naprawdę żadnej świętości na tym świecie.
Gość
rok temu
Przecież ten świat mody to jeden wielki burdel Karen Mulder coś o tym wspomniała i zmieszczono ją
wakeup
rok temu
to jest tylko wierzchołek gory lodowej... obudzcie sie ludzie
Martyna
rok temu
To jest chore...
Iza
rok temu
Żenada.
Najnowsze komentarze (303)
Www
3 miesiące temu
Matki tych dzieci na głowę już dostały, aby godzić się na coś takiego. Ale pieniądz nie śmierdzi. Jak widać, żyć z czegoś trzeba. Nie wiem jak można doprowadzić do czegoś takiego
40+
3 miesiące temu
Nie bulwersuje mnie to. Dzieci są ubrane, a misie jak misie, taka uprząż jest też modna zakładana na tshirt, widziałam gorsze zabawki.
Nick
3 miesiące temu
Jeżeli nawet dziecko ma patologicznych rodziców, którzy wyraża zgodę na wykorzystanie go w tej kampanii lub w inny sposób, to nie jest usprawiedliwieniem dla osób korzystających z tego.
Rrr
3 miesiące temu
Oprócz tego rodzice tych dzieci też musieli wyrazić zgodę
gość.
rok temu
Mają już wszystko,przekroczyli wszystkie granice,pozostało tylko jedno tabu do przekroczenia: dzieci.Nie,no,dzieci też mają,ale muszą się ukrywać z tym,w podziemiach,może i pod pizzerią.Oni chcą to sformalizować,chcą mieć do dyspozycji dzieci zgodnie z prawem.To czyste Zło,kto nadal wierzy w przypadki i twierdzi,że to teorie spiskowe ten jest nikczemnikiem albo głupcem.
Pipok
rok temu
Jestem pewna, że dużo osób kupi te torebki ale na ulicach nie będzie ich widać.
Sama prawda
rok temu
Niedawno widzialam pokaz Gucci.Umalowani faceci w obcislych sukienkach.Ohyda a nie pokaz mody.
Bez sensu
rok temu
Pizza Gate, pedo file w show bizie mają się dobrze.
Dosyć tego!
rok temu
Ohydne i oburzające.
Add
rok temu
Przekraczanie granic, obraz dzisiejszego świata. Sprawdzanie jak zareaguje na to społeczeństwo. Jednak jest w tym metoda, dzisiaj ludzie mówią, że to niedopuszczalne, a za kilka lat kiedy powstanie podobna kampania, każdy będzie powoływał się na tę obecną mówiąc "w przeszłości już coś takiego było" czyli można. Ohydne, obrzydliwe, niedopuszczalne, karygodne. Za takie rzeczy powinni wsadzić ludzi do pierdla, ale nie pionki usytuowane najniżej w hierarchii korporacyjnej, a tych wyżej.
Seth.
rok temu
Ciekawe. Ile tych torebek, mimo wszystko, będzie noszonych na ulicach światowych metropolii. Po aferze, paradoksalnie, ich ceny wzrosły i są aktualnie gorącym towarem. Przypadek? Ludzka głupota? Zysk?
dkkdkd
rok temu
Zauważcie, że w mediach jest generalnie cisza. Nie wypowiedziała się żadna większa celebrytka. Zarówno za granicą, jak i u nas w Polsce. Albo sami są umoczeni w sprawę, albo wiedzą, że grozi im śmierć przez "samobójstwo" albo "wypadek". Płakać mi się chce, kiedy zobaczyłam jaki jest ten świat.
Ola.
rok temu
Ciekawe co na to nasze celebrytki też dokonają ataku na domy mody ,jak na kościół. No pokazać jak się oburzacie.Gdyby chodziło o jakiegoś księdzulę,już by wrzało.No Ostaszewska, Szatan,maffasion itd.
Bleh
rok temu
Każdy kto pcha swoje dziecko do mediów musi mieć świadomość tego ryzyka. Nawet w Polsce można wyliczać przykłady z dawnych lat, Pan tik tak, Teleranek, Tęczowy music box… Wszyscy mieli poryte berety. I wierzę, że dziś w mediach jest tylko gorzej… o brzy dli we.
...
Następna strona