Parówki, ryby, garnki i środki na wzdęcia - Prześwietlamy "imperium" Magdy Gessler! (ZDJĘCIA)
Przez kilkanaście lat obecności w (show)biznesie restauratorka otwierała i zamykała kolejne biznesy. Zobaczcie, jakie.
W ciągu kilkunastu lat obecności w (show)biznesie Magda Gessler osiągnęła już niemal wszystko. Jest właścicielką i współwłaścicielką kilkunastu restauracji, prowadzi programy telewizyjne, wydaje książki, a nawet zdarzało jej się epizodycznie grywać w serialach.
64-latka jest bardzo przedsiębiorczą osobą, jednak można odnieść wrażenie, że jej pomysły na biznesy często wykraczają poza możliwości ich realizacji. Stąd zrywanie współpracy z lokalami, wpadki przy autorskich produktach czy szumnie zapowiadane premiery, które nigdy się nie odbyły. Trzeba jednak przyznać, że Magda potrafi zarobić pieniądze niemal na wszystkim - czy to parówki, garnki, tuniki, ryby, garnki czy też środki na wzdęcia.
Zobaczcie, jak wygląda "imperium" Magdy:
Najsłynniejsza polska restauratorka firmowała swoim nazwiskiem kilkanaście lokali w całym kraju, m.in. w Krakowie, Łodzi i Katowicach. W ciągu ostatnich lat wycofała się jednak ze współpracy z większością z nich.
Rezygnuję z udzielania mojego nazwiska i wizerunku następującym restauracjom: AleGloria w Warszawie, Biała Gęś w Warszawie, Krokodyl w Warszawie, Trattoria Bellini w Warszawie, Polka w Warszawie, Polka w Łodzi, Marcello w Łodzi, Marcello w Krakowie oraz Restauracja Wentzl w Krakowie. Podjęłam już niezbędne kroki prawne w celu zakończenia tej współpracy - poinformowała.
Oficjalnie, współpraca zakończyła się z powodu "różnic w filozofii prowadzenia restauracji" dzielących Gessler z jej "partnerami biznesowymi". Interesujące jest jednak to, że restauracje po odejściu Gessler radzą sobie całkiem nieźle, jak np. Gar na ul. Jasnej w Warszawie, którą przejął nowy właściciel i po lekkiej zmianie nazwy prowadzi ją z powodzeniem.
W lutym Magda szumnie zapowiadała ekspansję swojego "imperium" poza granice Polski. Nowy lokal miał powstać w Toronto, gdzie na co dzień mieszka jej ukochany Waldemar.
Chcę, aby każdy mógł spróbować prawdziwej staropolskiej kuchni, zatopić się w jej tradycji i smakach - mówiła.
Gessler ogłosiła też nabór na menedżerow, kelnerów i kucharzy. Choć minęło kilka miesięcy, o projekcie nic nie słychać. Czyżby już zdążyła zrezygnować z pomysłu?
Choć Magda lubi chwalić się, że restauracje po jej "rewolucjach" zyskują drugie życie, a ich właściciele nareszcie nie muszą myśleć o samobójstwie, praktyka pokazuje, że jest nieco inaczej. Wiele z biorących udział w programie lokali upadło, a rozżaleni i ośmieszeni przed całą Polską restauratorzy zapowiadali pójście do sądu.
Zbiorowy pozew mieli złożyć m.in.: właścicielka restauracji Maltamara z Goczałkowic, właścicielka zajazdu Ania z Zielonego Wzgórza z Tarnowskich Gór oraz właściciele restauracji Magistrat, w której Gessler przewracała stoły i tłukła zastawę.
Aby podreperować nieco budżet i wizerunek, Magda otworzyła niedawno biznes rybny w Gdyni. Nową restaurację zachwala jako "ambasadę świeżej ryby". Restauracja stylistyką nawiązuje do lokali z Hiszpanii i Portugalii, którymi Gessler jest zafascynowana. Ryby leżą tam ponoć na widoku, a klienci sami mogą wybierać najlepsze sztuki, które potem zjedzą.
Parówki i "swojskie" wędliny pod marką Besos miały być kolejnym wielkim sukcesem magdy. Ich premiera odbyła się z wielką pompą - pojawili się m.in. Krzysztof Gojdź i rolnik bez żony, Adam Kraśko. Niestety, tuż po premierze okazało się, że można w nich znaleźć nie tylko mięso i o marce jakoś przycichło...
Niedawno gwiazda weszła na rynek z kolejnymi produktami pod nazwą Salon Smaków Magdy Gessler. W ofercie znalazły się soki, dżemy, chrzany, syropy i keczupy. Ponoć wszystkie produkty są "naturalne, bez ulepszczaczy i chemicznych dodatków". Mają też odpowiednio wysokie ceny. Słoiczek dżemu kosztuje 13 złotych, a syrop korzenny "jedynie" 18 złotych.
Współpraca z restauracją The Ultimate Hallucination w Brukseli miała być kolejnym wielkim sukcesem Magdy. Restauracja miała specjalizować się w starych polskich recepturach połączonych z belgijskimi przepisami z początku XX wieku, a "ambasadorką" i szefową kuchni miała zostać sama Gessler. Szumnie zapowiadane wielkie otwarcie niestety się nie odbyło. Na oficjalnej stronie restauracji na Facebooku pojawiło się oświadczenie, w którym właściciele tłumaczą, że zerwali współpracę z Magdą "w trosce o swój wizerunek" i w związku z niedotrzymaniem przez nią warunków umowy.
Gessler od jakiegoś czasu wydaje także "przewodniki po kulinarnej mapie Polski", gdzie poleca najlepsze - jej zdaniem - restauracje w kraju. Spora część z nich to knajpy, które "ratowała" w Kuchennych Rewolucjach, co ma być niejako dowodem, że dokonała "cudów".
Magda wymyśliła też własny odpowiednik gwiazdek Michelin i przyznaje restauratorom "Poziomki".
Magda chciała się realizować także jako projektantka. W 2016 roku szumnie ogłosiła, że wypuści własną kolekcję barwnych tunik.
Mój projekt, moje klimaty. Kolorowo. Jest pięknie! - ekscytowała się.
Stroje, ozdobione pomponami, miały mieć mocne kolory i kwiatowe wzory. Gessler pochwaliła się nawet, że jedną z sukienek uszyła z materiału Dolce&Gabbana. Niestety, po dwóch latach próżno szukać ich w jakichkolwiek sklepach. Magda nie znalazła czasu na projektowanie?
Magda firmuje swoją twarzą także akcesoria kuchenne, takie jak garnki, noże i szybkowary. Małą patelnię aluminiową marki MG Home można kupić już za niecałe 80 złotych.
To marka która powstała na bazie moich doświadczeń i z potrzeby serca. Dla wszystkich, którzy jak ja kochają dobry styl i smak - zachwala Magda.
Magda miała też swego czasu wystąpić u Pedro Almodovara, z którym podobno się przyjaźni. Problem w tym, że on sam nic o tym nie wie...
Magda nie gardzi też lukratywnymi kontraktami reklamowymi. Reklama środków na wzdjęcia z jej udziałem to już niemal klasyka gatunku.
Po czterdziestce może pojawić się syndrom leniwego trawienia (...) wyciąg z karczocha, szałwi i mięty - mówiła seksownym głosem Magda.
MG EAT miała być marką skierowaną do młodych ludzi i konkurencją dla popularnych sieci fast foodów. W przeciwieństwie do nich, knajpka Magdy serwuje jednak zdrowe sałatki, kanapki, zupy i koktajle. Wbrew przewidywaniom, marka nie zawojowała rynku i oceniana jest raczej powściągliwie...