oj i też ma rozstępy :) już mi lzZAJĘCIA KOMPUTEROWE
1. Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem
– poznanie regulaminu pracowni komputerowej;
– poznanie podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z komputera jako urządzenia zasilanego prądem;
– poznanie i stosowanie zasad higieny pracy przy komputerze: prawidłowa postawa i odległość od mo- nitora podczas pracy, oświetlenie, czas pracy jako czynniki wpływające na zdrowie człowieka.
2. Obsługa komputera
– poznanie i nazywanie elementów zestawu komputerowego: monitor, komputer, klawiatura, myszka;
– kształcenie umiejętności ur********** i zamykania programu;
– kształcenie umiejętności posługiwania się myszką i klawiaturą;
– poznanie i stosowanie podstawowego słownictwa dotyczącego pracy z komputerem: pulpit, plik, ikonka itp.;
– ur********ie stacji dysków CD.
3. Edytor graficzny Paint
– zapoznanie z wybranymi narzędziami Przybornika: Elipsa, Prostokąt, Zaznacz, Wypełnij kolorem, Pędzel, Ołówek, Gumka, Linia, Tekst, Paleta kolorów (kolory podstawowe);
– tworzenie prostych rysunków za pomocą narzędzi Przybornika;
– próby wykonywania poleceń z wykorzystaniem umiejętności kopiowania, usuwania, powiększania i pomniejszania elementów rysunku.
4. Edytor tekstu MS Word
– zapoznanie z działaniem klawiszy: Enter, Delete, Alt, Caps Lock, Shift, Spacja;
– nabywanie umiejętności kopiowania, wklejania, wycinania tekstu;
– pisanie prostego tekstu (wyrazów) według instrukcji.
5. Komputerowe gry edukacyjne
– ur********ie gier według instrukcji;
– odtwarzanie gier komputerowych za pomocą stacji dysków CD, posługiwanie się strzałkami kursora oraz myszy.
Uwagi dotyczące realizacji treści z zakresu zajęć komputerowych
Realizacja treści wymaga wykorzystania pracowni komputerowej. Na pierwszym etapie zapoznajemy dzie- ci z zasadami pracy przy komputerze i jego budową, wprowadzamy ...