Trwa ładowanie...
Przejdź na
Goss
|

"Głośni w łóżku". TVP ODMÓWIŁA emisji reklamy prezerwatyw, bo zawarto w niej PARĘ JEDNOPŁCIOWĄ?

434
Podziel się:

Jak donosi jeden z portali, Telewizja Polska nie pokaże spotu na antenie z powodu "negatywnego wpływu na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich"... Przekonujące tłumaczenie?

"Głośni w łóżku". TVP ODMÓWIŁA emisji reklamy prezerwatyw, bo zawarto w niej PARĘ JEDNOPŁCIOWĄ?
TVP odmawia emisji spotu z parą gejów (Facebook.com, Instagram.com)

Jakub Kwieciński i Dawid Mycek robią karierę w polskich mediach już od kilku lat. Popularność zdobyli dzięki teledyskowi do jednej z piosenek zespołu Roxette, który wzbudził spore zainteresowanie w mediach społecznościowych. Choć pary jednopłciowe funkcjonują w przestrzeni publicznej na Zachodzie już od dawna, to szybko okazało się, że nasz kraj ma jeszcze wiele do zrobienia w sprawach równości i tolerancji.


Zobacz: Jest odpowiedź TVP w sprawie zwolnienia geja: "Przesłanki merytoryczne, nie prywatne"


Jakub i Dawid niewątpliwie budzą w naszym kraju dość skrajne emocje. Nie można im jednak odmówić samozaparcia w próbach edukowania Polaków na temat związków jednopłciowych, co nie zawsze jest łatwe. Jakub Kwieciński i Dawid Mycek przekonali się już o tym wielokrotnie, a ich medialna działalność od początku spotykała się ze sporym hejtem. Oni sami jednak wciąż się nie poddają i nie dają się zepchnąć za medialny margines.


Przypomnijmy: Polscy geje nagrali kolejny teledysk! "Skala homofobii w Polsce nas przeraziła. Nie poddaliśmy się!"


W niedzielę obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Seksu, co było motywacją dla marki Durex do zaprezentowania specjalnego spotu reklamowego pod hasłem Głośni w łóżku. Co istotne, tym razem po raz pierwszy zawarto w nim także parę jednopłciową, a w tych rolach zaprezentowali się właśnie Jakub i Dawid. Jak twierdzą w poście promującym akcję, mają nadzieję, że będzie to kamień milowy w historii naszego kraju.


Przełomowy moment - właśnie powstała pierwsza, polska reklama telewizyjna z parą nieheteronormatywną. Spot jest częścią nowej kampanii marki Durex, która startuje dzisiaj. Wielkie brawa dla firmy za pomysł, odwagę i dziękujemy za zaproszenie do projektu. Także od dzisiaj będziemy się namiętnie tulić także w prasie, na bilbordach i w telewizji. I kto by pomyślał, że prezerwatywy będą tworzyły historię naszego kraju? - ekscytowali się na Facebooku.


Zakładamy jednak, że firma Durex była świadoma potencjalnych kontrowersji, które może wywołać spot i dokładnie taki efekt osiągnięto. Na końcu swojej odezwy do fanów Jakub i Dawid zakomunikowali bowiem, że jedna z telewizji nie życzyła sobie ich obecności na swojej antenie.


P.S. A zgadnijcie, która telewizja odmówiła emisji reklamy? - dodali tajemniczo.


Wspomnianą przez panów stacją okazała się Telewizja Polska, która uznała najwyraźniej, że para jednopłciowa w reklamie prezerwatyw to zbyt wiele. O sprawie informuje portal Wirtualne Media, który twierdzi, że sceny z Jakubem i Dawidem to rzeczywiście główny powód odmowy jego emisji. Zgodnie z ustaleniami portalu, TVP uzasadniło swoją decyzję przepisami z ustawy o radiofonii i telewizji, a dokładnie powołując się na artykuł 18. tejże.


Audycje lub inne przekazy, zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6 - brzmi treść artykułu, o którym mówi portal.


Warto wspomnieć, że, zgodnie z informacjami Wirtualnych Mediów, podobnych dylematów jak biuro reklamy TVP nie miały TVN i Polsat, które wyraziły zgodę na emisję.

Pudelek postanowił skontaktować się w tej sprawie z rzecznikiem Telewizji Polskiej.

Rzeczony film reklamowy nie został zlecony do emisji w programach Telewizji Polskiej S.A. Na etapie konsultacji z domem mediowym Biuro Reklamy zgłosiło zastrzeżenia do jednej z kreacji planowanej w kampanii. Zastrzeżenie to wynikało w szczególności z dużej ilości skarg widzów, jakie Telewizja Polska otrzymywała na filmy reklamowe zawierające treści intymne. Ostatecznie reklamodawca poinformował nas, że zamierza oprzeć kampanię wyłącznie na kreacji, do której Biuro Reklamy zgłosiło zastrzeżenia. Dotychczasowa opinia została podtrzymana, a dom mediowy poinformował, że nie zamierza zlecać kampanii - czytamy w przesłanym do redakcji oświadczenia.

Przekonuje Was tłumaczenie TVP?

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
pudelek.pl
KOMENTARZE
(434)
Kejti
4 lata temu
Bardzo dobrze ! Niech sprawy sercowe będą w sypialni, a nie pokazywane dla wszystkich.
Alex
4 lata temu
Ale co z tymi co nie chcą takiej reklamy oglądać? To już homofoby ? Nie można mieć własnego zdania w danym temacie bo to już sianie nienawisci?🤔
Gość
4 lata temu
Brawo TVP !!!
Andie
4 lata temu
A na co to komu?
Fff
4 lata temu
W tym kraju wszystko to niewypał. Pierwsza reklama z udziałem pary jednoplciowej - gumki.. Ma sa kra
Najnowsze komentarze (434)
yeti
4 lata temu
w TV trzaskowski mogą wystąpić naprawdę ładni chłopcy och jak bym ich dorwał mniam mniam
ana
4 lata temu
I bardzo dobrze. Akceptuję osoby homoseksualne, znam takie i nic do nich nie mam. Ale to nie znaczy, że mamy udawać, że to jest coś zwykłego. Nie jest i nie będzie. I dzieci nie muszę tego oglądać!!!! Nie oglądam TVP ale w tym przypadku się z nimi zgadzam.
judsiya
4 lata temu
to straszne ile hejtu i nienawiści jest w ludziach piszących te wszystkie komentarze poniżej....dajmy żyć innym ludziom...tak po prostu!!!
Xibi
4 lata temu
Gdyby zaczął rządzić Rafałek, to będą same takie reklamy
Erek
4 lata temu
BRAWO TV POLSKA mam małe dzieci i nie chce aby oglądały takie obzydlistwa
Maciek
4 lata temu
Pierwszy raz słyszę o tych kolesiach. Co do reklamy: dla 99,9 procent wyobrażenie dwó facetów choćby się całujących jest naturalnie i skrajnie obrzydliwe. Tak działa natura. Więc puszczanie takich reklam to jakiś absurd.
Jah
4 lata temu
To jest choroba. To się powinno leczyć.
Kolos
4 lata temu
Dosyć mam tych wszystkich reklam,łupież,podpaski,viagra,choroby intymne,nie trzymanie moczu,prezerwatywy i teraz jeszcze "duet".
MaLy
4 lata temu
Brawo TVP! Po co sie obnosic ze swoim homoseksualizmem ? Niech w domu robia co chca a nie publicznie do tv chca z reklama wskakiwac. Przesada !
Dziwne
4 lata temu
Zastanawia mnie, dlaczego to akurat facetów się promuje, a nie związki kobiet?
Olga
4 lata temu
A muszą się z tym odnosić? Jakoś lesbijki tak sie nie odnoszą ze swoją orientacja, wiecznie geje sa poszkodowani, mam ich dość dla mnie jest to nienormalne, niech żyją ale dadzą spokój ludziom!!!!Mam dość użalania się nad nimi.
asdfaf
4 lata temu
dziękujemy Panie Kurski, że Pan dba o Polskę.
std
4 lata temu
No nie, nie przemawia to do mnie
Ninko
4 lata temu
A mnie obrzydzają cyce karmiące na ulicy i opisywanie ze szczegółami porodów, czym niektórzy się fascynują.
...
Następna strona